اولین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد
اولین سند تحولی اقامه نماز مازندران تدوین شد
معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اهمیت فرهنگ دینی در اعتلای کشور بر لزوم بسترسازی برای اشاعه فرهنگ معنوی نماز تاکید کرد.

به گزارش نقش قلم نیوز ، روح الله سلگی در دومین جلسه فصلی شورای اقامه نماز مازندران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی گفت: تقویت الگوسازی مبتنی براشاعه فریضه نماز تکلیف و باور دینی است.

وی با اشاره به نقش نماز در کاهش مشکلات فرهنگی و آسیبهای جامعه بر ضرورت فعال سازی مساجد با محوریت جوانان تاکید کرد.

معاون استاندار مازندران با تجلیل از دست اندرکاران ستاد اقامه نماز مازندران به خاطر ترویج این فرهنگ معنوی افزود: شورای اقامه‌ نماز مازندران طی سال گذشته مقام نخست را در سطح کشور حائز شده است.

وی از تدوین سند تحول اقامه نماز مازندران در افق ۲۰ ساله خبر داد و افزود: این سند از حیث نرم افزاری و سخت افزاری، حوزه تحولی و نیزظرفیت سازی های راهبردی در حوزه نماز راهکارهای عملیاتی را ترسیم کرده است.

سلگی خاطر نشان کرد: برای اولین بار سیاست‌های اجرایی مربوط به گسترش فرهنگ نماز در ۱۵ بند به فرمانداران استان ابلاغ شده است.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به مسائل مربوط به نمازخانه‌های سواحل این استان گفت: به دستور استاندار مازندران با واگذاری ۵ساله طرح‌های سواحل به بخش خصوصی ساماندهی و تجهیز نمازخانه های سواحل در دستور کار قرار گرفت.

جانشین استاندار در شورای اقامه نماز مازندران خاطر نشان کرد: با هماهنگی اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و گردشگری ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی در محورهای ارتباطی مازندران اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مسایل فرهنگی و دینی بعنوان راهبرد اساسی در این حوزه افزود: فعال سازی مساجد با سازوکار تحولی نقشه راه فرهنگی در این حوزه است.

در این جلسه تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی گزارشی از اهم اقدامات انجام‌ شده و برنامه های در دست اجرا در زمینه گسترش فرهنگ نماز در دستگاههای تابعه را ارائه کردند.