حمایت دولت از بیمه مادران دارای سه فرزند
حمایت دولت از بیمه مادران دارای سه فرزند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران، از بیمه مادران دارای سه فرزند خبر داد و گفت: این بیمه برای تشویق مادران برای جوانی جمعیت است که همه هزینه‌های بیمه‌ای را دولت تقبل می‌کند.

به گزارش نقش قلم نیوز از مازندران ، محمد اسفندیاری در آستانه هفته دولت ، با بیان اینکه بیمه روستایی برابر با اصل ۲۹ قانون اساسی موظف است کسانی که در روستا هستند و کار کشاورزی انجام می دهند و یا کسانی که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند را زیر پوشش قرار دهد، اظهار کرد: مجموع جامعه هدف ما حدود ۱۶۲ هزار نفر است که باید زیر پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار روستایی و عشایری مازندران زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند، افزود: بخش اعظم از این تعداد پول بیمه خود را به وقت پرداخت می کنند و هزار نفر نیز فعال نیستند.

وی،در خصوص نحوه پرداخت و مبلغ بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: سطح فرضی دستمزد از سطح یک تا سطح ۱۰ در نظر گرفته شده است که ۱۵ درصد آن حق بیمه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران تصریح کرد: دولت برای کمک به کشاورز ۱۰ درصد از این مبلغ را متقبل شد و در قالب یارانه قرار داد و اعلام کرد که بیمه گذار تنها ۵ درصد را پرداخت کند و ۱۰ درصد را دولت متقبل شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت در استان مازندران هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه قرار داد، یاداور شد: وظیفه ما این است این مبلغ به روستاها منتقل شود.

وی ادامه داد: در هر شهرستانی حدود ۸۳ کارگزار داریم که کار بیمه گری را انجام می دهند و در فرمانداری، بخشداری و شرکت های تعاونی مستقر هستند.

این مسئول ضریب پوشش بیمه ای در مازندران را ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

اسفندیاری با بیان اینکه استان مازندران در جذب بیمه شده جزو استان‌های اول کشور است، افزود: با دستگاهای زیادی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ارتباط برقرار کردیم و امروز کمیته امداد در مجموع برای ۲ هزار نفر از کسانی که توانایی پرداخت ۵ درصد را ندارند نیز متقبل شده است.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی نیز برای هزار و ۸۰۰ نفر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر پوشش خود را پرداخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مازندران در ادامه با اشاره به تعداد ۷۷۰۰ نفر مستمری بگیر در استان مازندران متذکر شد: این بیمه همانند سایر بیمه ها از کارافتادگی و مستمری، بازماندگان دارد.

اسفندیاری با بیان اینکه این بیمه در ابتدای تشکیل خود در سال ۱۳۸۴ سقف سنی را برای افراد مشخص نکرد و برخی افراد مسن بیمه شدند، اظهار کرد: این افراد کارکردشان تنها سه تا چهار سال است و میزان مستمری آنها ناچیز و مبلّغ بدی برای ما خواهند بود.

وی بیان کرد: امروز این قانون اصلاح شده و سن بیمه شدن کاهش پیدا کرده است تا در زمان بازنشستگی بتوانند مستمری کافی دریافت کنند.

اسنفندیاری با اشاره به اقدام مناسب این بیمه در راستای مستمری گرفتن و افزایش ۲۰ درصدی آن ابراز کرد: نرخ پشتیبانی در سطح کشور یک به ۱۰ است اما در استان یک به ۱۲ است که نشان از پایداری صندوق در استان مازندران است.