نفجم: هر ۱۰ ورزشکار ما شانس مدال دارند
نفجم: هر ۱۰ ورزشکار ما شانس مدال دارند
تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران برای حضوری قدرتمندانه در مسابقات آسیایی، اردوی آمادگی خود را در سوادکوه برگزار کرد.

به گزارش نقش قلم نیوز از مازندران ، “فیض الله نفجم” سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران با اشاره به برگزاری پنجمین مرحله از اردوی آمادگی این تیم، گفت: بعد از برگزاری اردوی آمادگی در تهران، گیلان، نوشهر و آمل، آخرین مرحله از این تمرینات را به میزبانی سوادکوه برگزار می‌کنیم تا پس از کسب آمادگی های لازم برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم بیروت شویم.

نفجم افزود: این ورزشکاران از بین بیش از هزار نفر و با انتخابی های مختلف طی مدت زمانی تقریبا دو ماه به عضویت تیم ملی در آمدند و از همه نقاط کشور در این تیم بازیکن داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران شانس تیم ملی برای سکوی قهرمانی را بالا دانست و اشاره کرد: بعد از نهایی شدن ۱۰ نفر اعزامی به این مسابقات با تمرینات منظم، شانس بالایی برای قهرمانی خواهیم داشت و امیدواریم نتیجه ای کسب کنیم که در شأن تکواندوی ایران باشد.

وی اظهار کرد: برگزاری اردوهای ملی در شهرستانها باعث رشد و توجه بیشتر به آن ورزش خواهد شد. در همین اردوها با آغوش باز پذیرای ورزشکاران نوجوان شهرستانها هستیم تا در کنار اعضای تیم ملی تمرین کنند و تجربیات خوبی را به دست بیاورند.

نفجم گفت: به منظور آمادگی بیشتر در این اردو یک مسابقه دوستانه ولی با همه شرایط مسابقات رسمی، مانند دوربین، داوران رسمی، هوگوی الکترونیکی و غیره با تیم نوجوانان سوادکوه که در لیگ برتر ایران حضور دارد، برگزار خواهیم کرد.

فیض الله نفجم که علاوه بر سرمربیگری تیم ملی نوجوانان ایران، مسئولیت هیئت تکواندوی مازندران را نیز بر عهده دارد، در خصوص برنامه های این هیئت برای توسعه تکواندو در استان گفت: در این مدت برای هفت شهرستان مانند ساری، جویبار، آمل، نوشهر، سلمان شهر و بهشهر خانه تکواندو راه اندازی شد تا ورزشکاران برای تمرین دغدغه نداشته باشند. در شهرستان سوادکوه خانه تکواندو در حال راه اندازی است که در صورت استقرار، از طرف هیئت استان تشک کامل برای تمرین در اختیار هیئت سوادکوه قرار خواهد گرفت.

لازم بذکر است؛ در کنار فیض الله نفجم، آقایان جلال خدامی و کاظم پور به عنوان مربی و کمک مربی، به تیم ملی نوجوانان کمک خواهند کرد.

مسابقات قهرمانی تکواندوی نوجوانان آسیا در تاریخ یازدهم الی سیزدهم شهریور به میزبانی شهر بیروت لبنان برگزار خواهد شد.

آمادگی داریم تا میزبان تیم های ملی در رشته های مختلف باشیم

احمدزاده رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی تکواندوی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان، با اشاره به تاثیر اینگونه اردوها در توسعه ورزش گفت: حضور ملی پوشان و قهرمانان، انگیزه لازم برای حضور نونهالان و نوجوانان در سالن های ورزشی را فراهم می سازد.

احمدزاده افزود: با همت رییس هیئت تکواندوی شهرستان سوادکوه، این اردو به مدت پنج روز در این شهرستان برگزار می شود و در این مدت چند بازیکن سوادکوهی هم با تیم ملی و زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین می کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان سوادکوه اشاره کرد: از زمان شروع فعالیت جدید هیئت تکواندو، گام های مثبت و رو به جلویی در این رشته ورزشی در سطح شهرستان به وجود آمد و حضور تیم ملی نوجوانان سوادکوه در لیگ برتر و قرار گرفتن در جایگاه سوم اوج این برنامه ریزی ها محسوب می‌شود.

احمدزاده گفت: آمادگی داریم تا میزبان تیم های ملی و باشگاهی مانند کاراته، والیبال، رشته های رزمی و غیره در سوادکوه باشیم.

حضور در لیگ برتر باعث افزایش ورزشکاران در سوادکوه شده است

امیری رییس هیئت تکواندوی سوادکوه که با تیم نوجوانان شهرستان در لیگ برتر حضور دارد، با اشاره به جایگاه این تیم گفت: با تلاش مربیان و همت بازیکنان، پیروزی های خوبی را به دست آوردیم و در حال حاضر مکان سوم جدول لیگ برتر تکواندوی نوجوانان ایران را در اختیار داریم.

امیری افزود: حضور این تیم در لیگ برتر در کنار برنامه ریزی های صورت گرفته، سبب شد تا در سال جاری، میزان جذب ورزشکار در این رشته افزایش یابد.

رییس هیئت تکواندوی سوادکوه، توجه به پومسه و شرکت در لیگ این رشته را از دیگر برنامه های هیئت شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در لیگ دسته اول پومسه ایران، جایگاه دوم را به دست آوردیم.


امیری ابراز امیدواری کرد؛ با حضور بانوان در لیگ استان و آموزش های لازم در خصوص تربیت مربی، تکواندوی بانوان شهرستان هم توسعه لازم را بدست آورد .