با کارشناسان نخبه دینی در باب عاشورا و جوانان:
با کارشناسان نخبه دینی در باب عاشورا و جوانان:
سخنان زیبنده و البته کوبنده حضرت زینب (س ) در دوران اسارت مهر تاییدی بر حرکت و حماسه عاشورا بود. زنان و دختران جوان ما باید بدانند حجاب، عفت ، حیا و دفاع از ارزش‌ها و مهمتر از همه پیرو مسیر حق و ولایت مداری در روز عاشورا سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهند.

حجت الاسلام علی امیری آتشانی ، مسئول امور دفاترو ارتباطات حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن :

جوانان باید نماز اول وقت را به تاثی از امام حسین (ع ) در زندگی‌شان جاری سازند

درشب وظهر عاشورا اقامه نماز ,تلاوت قران ومحبت وعشق در بین امام و یارانش موج میزند. جوانان ما باید بدانند که امام در سخت ترین وضعیت عاشورا,نگاهش به آسمان بود تا بتواند فریضه الهی یعنی نماز آن هم اول وقت را به جا بیاورند, آن هم سه ویژگی نماز ظهر عاشورا، اول وقت به جماعت و علنی درمیدان نه در خیمه. بنابراین همه ما به خصوص جوانان باید در راس کارهای خود نماز اول وقت را به جا بیاورند تا با تاثی از امام حسین (ع) زندگی شان با برکت و پر از نور هدایت گردد.
مهمترین درسی که می توان از عاشورا گرفت مواردی همچون: ظلم ستیزی, آزادگی, ایثار وفداکاری, عبودیت وبندگی,حیا و حجاب ،صبر و استقامت، عزتمندی, غیرت دینی ,مسئولیت پذیری ,حق طلبی و شهادت طلبی در راه دین است.

حجت الاسلام سید مهدی رفیعی راد مدیر کل سابق تشکیلات و قوانین حوزه‌های علمیه:

امام حسین علیه السلام یک الگوی واقعی در زندگی جوانان است

الگو برای جوانان باید چند شاخص داشته باشد یکی از آنها باید قابل استفاده باشد و مورد دیگر باید متناسب با زندگی ما باشد. امام حسین علیه السلام یک الگوی واقعی در زندگی جوانان است. خیلی از مشکلات ما توسط یک الگوی خوب قابل مدیریت است، اگر ما بتوانیم زندگی را درست درک بکنیم و اهداف خود را درست انتخاب کنیم و صحیح ترین راه را برای رسیدن به اهداف خود برگزینیم. الگوی امام حسین می‌تواند برای ما راهگشا باشد. البته یک شرط دارد و آن اینکه بر اساس معرفت شناسی حسینی این الگو گزینی اتفاق بیفتد و الا هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

سمیه اکبری فرد مولف کتب دینی و محقق علوم دینی و مهدویت:

سخنان زیبنده حضرت زینب (س ) در دوران اسارت مهر تاییدی بر حرکت و حماسه عاشورا بود

در باب زنان و ارتباط آنان با عاشورا باید تصریح کنم که اهل بیت امام نقش مهمی در پیشبرد روند عاشورا داشتند. صبر زینبی و دیگر زنان و دختران امام و همیاری با امام زمانشان خود دلیل بر نقش موثر بانوان در عصر عاشورا بود. سخنان زیبنده و البته کوبنده حضرت زینب (س ) در دوران اسارت مهر تاییدی بر حرکت و حماسه عاشورا بود. زنان و دختران جوان ما باید بدانند حجاب، عفت ، حیا و دفاع از ارزش‌ها و مهمتر از همه پیرو مسیر حق و ولایت مداری در روز عاشورا سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهند چرا که این حرکت معنوی و الهی به مراتب جهان اسلام را بیدار کرد. امروزه زنان و دختران جامعه ما باید با الگوپذیری از ارزش‌ها و باور حضرت زینب (س ) در میدان صحنه عمل گرایی حضور فعال داشته باشند تا دسیسه و مکر دشمنان این آب و خاک خنثی شود.