تصویب طرح مرمت و احیای ساختمان‌های میراثی طاهباز محمودآباد
تصویب طرح مرمت و احیای ساختمان‌های میراثی طاهباز محمودآباد
شهردار محمودآباد از تصویب طرح مرمت و بازسازی ۳ ساختمان میراثی پارک طاهباز این شهرستان خبرداد.

به گزارش نقش قلم نیوز ، مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در حاشیه‌ی بازدید از ساختمان‌های پارک طاهباز این شهرستان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح مرمت و احیای ۳ ساختمان میراثی پارک طاهباز توسط مشاور طرح که از سوی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان معرفی شده بود به پایان رسید.

وی افزود : قرارداد مشاوره طرح در سال ۱۴۰۱ منعقد و سپس در جلسات کمیسیون مربوطه در اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار محمودآباد با بیان اینکه این طرح پس از بررسی و تامین نظرات اعضای کمیسیون ویرایش شد، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و زحمت همه همکاران، این طرح در اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران در فروردین ۱۴۰۲ تایید و مجوز آغاز عملیات اجرایی آن صادر شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح با هدف افزایش سرانه فضای فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار گرفت، تصریح کرد: ساختمان شماره ۱ با کاربری فرهنگ سرای کودک و نوجوان، ساختمان شماره ۲ با کاربری خانه‌ی گفت‌وگو، کتاب، مردم شناسی و کتابخانه‌ی محمودآباد شناسی و ساختمان شماره ۳ با کاربری خانه‌ی فرهنگ، هنر و رسانه احیاء می‌شود.

اختیاری یادآور شد: برآورد ریالی و مراحل انتخاب پیمانکار برای آغازعملیات اجرایی پروژه در حال انجام است و پس از طی این مرحله، فاز اجرایی کار با نظارت اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام می‌شود.