جمع آوری ۳۳ میلیارد تومانی زکات در مازندران
جمع آوری ۳۳ میلیارد تومانی زکات در مازندران
مازندرانی‌های نوعدوست ۶ ماه نخست امسال ۳۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای زکات استان گفت : مردم نیکوکار استان از آغاز امسال تاکنون ۳۳ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.
آیت الله محمدی لائینی افزود : زکات جمع‌آوری شده در بخش‌های عمرانی، مسکن، جهیزیه، درمان مددجویان هزینه شد.
او با بیان اینکه نماز و زکات دو فریضه واجب است، گفت: همیاری میان مردم به عنوان خیران نیک اندیش می‌تواند پرداخت زکات را در جامعه نهادینه سازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز با اشاره به هم افزایی بین دستگاهی در پرداخت زکات، گفت: مازندرانی‌های نوعدوست پارسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.
حجت الاسلام عالیشاه افزود: این میزان زکات برای ساخت ۱۸ طرح عمرانی شامل مسجد، حسینیه، آرامگاه و خانه عالم و برای کمک به ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار نیازمند هزینه شده است.
او به فعالیت هزار و ۵۰۰ شورای زکات در استان اشاره کرد و افزود: ۲۳۰ مرکز نیکوکاری بدون فرآیند اداری به خانواده‌های نیازمند خدمات حمایتی ارائه می‌کنند.
حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۷۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند، بر اختصاص زکات برای نیازمندان تاکید کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد. وجود دارد که ۵۰ درصد این تعداد تبلت آموزشی ندارند.
او گفت: ۳ میلیارد تومان کمک خیرخواهانه با هدف خرید تبلت هوشمند در مازندران تاکنون جمع آوری شده است.

  • نویسنده : ق.ش