جنبش بحرینی خواستار روی کار آمدن نظام جدید سیاسی تکثرگرا در کشور شد
جنبش بحرینی خواستار روی کار آمدن نظام جدید سیاسی تکثرگرا در کشور شد
جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین خواستار روی کار آمدن یک نظام جدید سیاسی تکثرگرا و تدوین یک قانون اساسی مدرن توسط کارشناسان حقوقی شد.

به گزارش ایرنا، دفتر اطلاع رسانی جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه ای که در پایگاه خود منتشر کرد، آورده است: این جنبش دعوت به گفت وگو با رژیم آل خلیفه را یک جرم و جنایت نظیر جنایت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی می داند و بدنبال گفت وگو رفتن و حرکت شتابان به سمت یک رژیم اشغالگر و متجاوز به بحرین به منزله اعلام پذیرش حکومت ظالمانه این رژیم و مشروعیت بخشیدن به آن است.

این بیانیه افزود: انقلاب مردمی ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی بحرین به منزله یک همه پرسی مردمی مبنی بر نامشروع بودن رژیم دیکتاتوری و استبدادی مطلق آل خلیفه بود و شعارها و خواسته های ملت انقلابی بحرین در خیابان به منزله همه پرسی مردمی درخصوص حق تعیین سرنوشت ملت بحرین و انتخاب نوع نظام سیاسی آنها بود و شعارهای انقلابی و در صدر آنها “مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند” و “حمد سرنگون باد” و “بروید بروید” برای تثبیت اهداف و آرمان های انقلاب مردمی بحرین و همه پرسی مردمی قاطع مطرح شد. این همه پرسی خواهان رفتن آل خلیفه و روی کار آمدن یک نظام جدید سیاسی تکثرگرا و تدوین یک قانون اساسی مدرن توسط کارشناسان حقوقی است تا اینکه ملت منشاء و منبع همه قدرت در کشور باشد.

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: ملت ما بارها در راهپیمایی ها و تظاهرات خود بر لزوم محاکمه دیکتاتور سرکش و اعوان و انصارش به عنوان جنایتکار جنگی و عاملان هتک حرمت به مقدسات در دادگاههای بین المللی به خاطر ارتکاب جنایات و کشتار و موارد پلید قانون شکنی تاکید کرده است. آنها همچنان به جنایت ها و موارد نقض حقوق ملت و بازداشت شدگان سیاسی و حقوقدانان و زندانیان سیاسی و رهبران مخالف از علمای دینی گرفته تا رهبران سیاسی و حقوق بشری ادامه می دهند.

این بیانیه افزود: “سخن از گفت وگو با رژیم فاشیست آل خلیفه و بدنبال گفت وگو رفتن با آن جرم و جنایتی علیه ملت و انقلابی مردمی است که برای سرنگونی بدترین رژیم ظالم و مستبد و فاشیست در تاریخ بحرین صورت گرفته است. این رژیم اصلاح ناپذیر جنایات زیادی علیه ملت از جمله سلب تابعیت صدها نفر از مردم در داخل بحرین و خارج از کشور از جمله مخالفان در چارچوب سیاست سرکوبگرانه و تغییر بافت جمعیتی بحرین و اعطای تابعیت سیاسی به صدها هزار نفر مرتکب شده است. علاوه بر این، این رژیم جنایت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست و دادن پایگاههای نظامی و تسهیلات امنیتی و نظامی به این رژیم و تحویل دادن امنیت و خاک کشور به صهیونیست ها و تبدیل بحرین به مرکز خط مقدم امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برای توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران بویژه درخصوص برنامه هسته ای این کشور و تبدیل بحرین به سکویی برای هدف قرار دادن محور مقاومت را مرتکب شده است”.

این بیانیه افزود: از این رو، جنبش یاران جوانان ۱۴ فوریه بحرین مخالفت خود با مشروعیت رژیم آل خلیفه و گفت وگو با نهاد غاصب قدرت اعلام می کند. ملت بحرین به جهاد و مبارزه ملی خود برای سرنگونی رژیم و گرفتن حقوق سیاسی و استرداد مشروعیت خود بعد از رفتن آل خلیفه ادامه خواهد داد. مطمئن هستیم که ملت ما به جهاد و مبارزه ملی برای گرفتن حقوق سیاسی و بازپس گیری مشروعیت متعلق به ملت در برپایی یک نظام جدید سیاسی متکثر و بازپس گیری کرامت و آزادی و عزت خود ادامه خواهد داد. این جنبش خواهان وحدت تلاش ها و مبارزه و جهاد ملی برای سرنگونی رژیم استبدادی مطلق آل خلیفه است.