زمزمه لالایی رباب درگوش شیرخوارگان حسینی
زمزمه لالایی رباب درگوش شیرخوارگان حسینی
لالایی رباب در گوش نوزادان زمزمه می‌شود، صدای کودک تا به گوش می‌رسد مادر بی‌درنگ آرامش می‌کند، کار هر روزش است اما می‌بینم در دل حسینیه مادران، کودکان شیرخواره‌ خود را در آغوش می‌گیرند وقتی کودکش تمنای شیر دارد او هم همراه طفلش اشک می‌ریزد.

به گزارش نقش قلم نیوز از ساری ، زمزمه “یا علی اصغر پناه کودکم باش و فدای دل رباب” بر زبان مادری جاری می‌شود که با نیایش به درگاه خداوند بعد از یک دهه انتظار افتخاری مادری دارد.

گوش تا گوش حسینیه مادران سیاه پوش و کودکان سبزپوش موج می‌زنند، مداح نوحه سرایی می‌کند و مادران ناله سر می‌دهند؛ کودکان از گرمای جمعیت بهانه می‌گیرند.

امروز حسینیه‌ها بچه‌گانه شده است؛ همتایان “علی اصغر” طفلی که در صحرای کربلا با تیر کین دشمنان دین به شهادت رسید. گهواره نشینانی که امروز در عزای طفل شیرخوار عاشورا در اغوش مادران به عزای خردسال کربلا نشسته اند.

امروز مادران دیار علویان می‌خواهند کودکانشان در منبر امام حسین(ع) به بالندگی برسند و عشق طفل شهید بر دل نوزادانشان جوانه بزند.

به منظور ترویج فرهنگ حسینی امسال ۶۰۰ حسینیه، امامزاده و مسجد در استان مازندران میزبان سربازان کوچک امام زمان (عج) شده است. تا فرهنگ عاشورایی در بین اهل تشییع از کودکی نهادینه شود.

این مراسم همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با عزاداری مادران و کودکان خردسال به یاد طفل شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) در مصلی نماز جمعه ساری، سایر تکایا و مساجد مازندران برگزار شد.

در این مراسم نوزادان و کودکان با لباس‌های متبرک و سربندهای عزا به همراه مرثیه‌خوانی و مداحی دلداده طفل کربلا شدند.