سورپرایزی به نام مکتب مونلی
سورپرایزی به نام مکتب مونلی

منا حقیقی، در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری نقش قلم گفت: مکتب مونلی را که برگرفته از سورئالیسم بوده است را پایه گذاری کردم و هدفم این است این مکتب در تمامی نقاط جهان شناخته شده و فراگیر شود. وی به ویژگی‌های این مکتب اشاره کرد و گفت: مکتب مونلی بر گفته از سورئالیسم […]

منا حقیقی، در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری نقش قلم گفت: مکتب مونلی را که برگرفته از سورئالیسم بوده است را پایه گذاری کردم و هدفم این است این مکتب در تمامی نقاط جهان شناخته شده و فراگیر شود.
وی به ویژگی‌های این مکتب اشاره کرد و گفت: مکتب مونلی بر گفته از سورئالیسم است که به ابعاد زیبایی بودن و تفکر نکردن به ناخوداگاه مختوم می شود. در زندگی به هر آنچه توجه کنید دو اتفاق ساده رخ میدهد یا آن پدیده بزرگ می‌شود یا ناپدید میشود و این مکتب فکر نکردن در موضوعی خاص و پیاده کردن آنچه در قلم است حضور دارد را عنوان میکند ،حضور در لحظه بدون تخیل و افکار خوشایند یا ناخوشایند است.
پایه گذار مکتب مونلی تصریح کرد: یعنی به صورت خودکار و بی معنا در صفحه ای جای می‌گیرد و در چهار چوبی خاص معنا پیدا میکند و شکل میگیرد. در اصل پایه واساس مکتب مونلی از پوچی به حقیقتی ناب رسیدن را به شکلی عجیب و ارام به نمایش می‌گذارد و مکتب (مونلی) هنری است از تفکر نکردن در چیزی یا شيء و خلاءاي از هر آنچه که ذهن را حتی در لحظه ای به خود مشغول کند.
این بانوی موفق ایرانی از احساسات خود را اینگونه ابراز داشت: خیلی خوشحال کننده و غیر قابل توصیف است نه از این باب که صرفا من طراح این مکتب بوده ام از این که ایرانی هستم و این هنر در دنیا با اصالت ایرانی شناخته خواهد شد و دوست دارم پایه گذار و طراح مکتبی باشم که زیبایی‌های درون را به تصویر میکشند و تمام زیبایی ها را در هرآنچه که می‌پنداریم به دنیا نشان میدهد
حقیقی در پایان افزود: شاید ادراک و احساسات به جا مانده از چیزی در نا خودآگاه ماورای دنیای ساختگی انسان ها باشد و به صورت غیر ارادی و بی واسطه که در این سبک به شدت نشان داده میشود مکتب مونلی که برگرفته از سورئال است مکتبی است که از خلاء به خلقت و از نیستی به هستی وغیره وارد می شود. امیدوارم بتوانم مکتبی را به انسان‌های کره زمین نشان دهم که صرفا یک طراحی و مکتب نباشد بلکه بتوانم با آدم‌ها به درک عمیق و فهیمی در عرصه‌های مختلف با ورود به این مکتب رسیده باشند.