پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی
پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی
رییس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت ۴۰۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال، گفت: تاکنون ۸۵ درصد مطالبات پرداخت شده است.

حبیب جهانساز گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۳۱۵ تن برگ سبز چای از چایکاران استان های مازندران و گیلان خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۴۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۰۵ میلیارد از این مبلغ(حدود۸۵ درصد) به چایکاران پرداخت شده و بقیه مطالبات نیز به مرور پرداخت خواهد داشت.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۹ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد که نسبت به نرخ سال گذشته در برگ سبز درجه یک ۲۷.۷ درصد و درجه دو ۵۰ درصد افزایش داشته است.

جهانساز با بیان اینکه خرید برگ سبز چای تا پایان مهرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بعد از آن عملیات به‌زراعی باغهای چای آغاز می شود.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: این سازمان تسهیلاتی از طریق دو بانک مهر و توسعه تعاون برای عملیات به‌زراعی باغهای چای شامل هرس کف بر، پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌ آلات و بهسازی کارخانجات برای چایکاران و صنعت کاران این بخش در نظر گرفته است.

  • نویسنده : ق.ش