گفت وگو با استاد سعید سخاوتمند سرآشپز ناظر شرکت فولاد هرمزگان جنوب:
گفت وگو با استاد سعید سخاوتمند سرآشپز ناظر شرکت فولاد هرمزگان جنوب:
در کار سرآشپزی آدم منظم و دارای تفکرات مثبت هستم

شف سعید سخاوتمند، از جمله سرآشپزهای جوان و موفق است که رزومه خوب وی در عرصه داخلی و بین المللی و همکاری با مجموعه‌ها و هتل‌های برند از جمله شرکت فولاد هرمزگان باعث شد تا با این سرآشپز حرفه ای کشورمان گفت وگویی ترتیب بدهیم که از نگاهتان می‌گذرد:
علاقه، روحیه مسئولیت پذیری، اراده قوی اضلاع موفقیت من در کارم است
علاقه، روحیه مسئولیت پذیری و اراده قوی و مهمتر از همه آموزش‌هایی که برای گرفتن تخصص ام طی کرده ام از جمله مواردی بوده است که من به حرفه سرآشپزی علاقه مند بشوم و خدا را شاکرم که توانسته ام طی سالیان زیادی که در این حرفه هستم به درستی کارم را انجام بدهم و در قامت سرآشپز با مجموعه‌های بسیاری همکاری داشته باشم.
تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف مسئله مهمی است
خدا را شاکرم که با همت و تلاش شبانه روزی توانسته ام در عرصه آشپزی موفق عمل کنم چرا که خواستم و با تلاش به اهدافم رسیدم. تلاش و هدفمند بودن در این حرفه مثل سایر حرفه‌های دیگر بسیار مهم است و باید برای موفقیت در این عرصه تلاش کرد.
در شرکت فولاد هرمزگان جنوب سرآشپز ناظر هستم
خیلی خرسند و باعث افتخار اینجانب است که در قامت سرآشپز ناظر در شرکت فولاد هرمزگان جنوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس استان هرمزگان شهر بندر عباس فعالیت دارم. این شرکت موفق در زمینه تولید فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد که بنده بعنوان شف ناظر در این کارخانه فعالیت مینمایم.
بخشی از فعالیت‌های من
شروع حرفه ای کار من از سال ۷۸ بود. تجربه‌های حرفه ای من در رستوران نایب واقع در تجریش تهران ، هتل مریم و هتل داریوش کیش، رستوران نعل اشکنه، رستوران شهرزاد در دبی، همچنین افتتاحیه‌های منوی ایرانی فرنگی هتل خاتم، هتل جواهری اربیل عراق، هتل سیزون ترکیه، منو فرنگی رستوران یاقوت، تغییر سبک هتل پنج ستاره باباطاهر به سبک مینیاطوری، تغییر منو رستوران های زجیره ای در شارجه امارات، منو فرنگی رستوران ساحل و سایر رستوران‌ها بوده است و امروز هم افتخار همکاری با مجموعه پر افتخار شرکت فولاد هرمزگان جنوب را دارم.
در کار بسیار شجاع و نترس هستم
اگر بخواهم کامل خودم را موفق بدانم خودستایی است اما در درجه اول، شجاع بودن و نترسیدن از ناملایمات روزگار، خوش اخلاقی با همکاران، تلاش و ممارست و مهمتر از همه به روز بودن در این حرفه بسیار به پیشرفت من کمک کرده و رموز موفقیت من بوده است.
آدم منظم و تفکرات مثبتی دارم
من هم مثل بسیاری از شف‌های دیگر در زندگی حرفه ای ام به اصولی پایدار هستم، مهمترین اصل در کار من نظم و نظافت و مهمتر از آن تفکر مثبت در مورد مشتریان است که همه را از دوستان و اقوام نزدیک خودمان بدانیم و بهترین غذاها را در اختیارشان قرار دهیم.
به عنوان برادر کوچکتر توصیه می‌کنم که………..
به کسانی که در حرفه من هستند توصیه می‌کنم که در درجه اول توکلشان به خدا باشد و از احساس مسئولیتی که به آن‌ها واگذار شده است هراس و ترسی نداشته باشند چرا که ترس بزرگترین لطمه را به فرد وارد می‌سازد و در ادامه با پشتکار به راهشان ادامه دهند.
به خاطر حفظ سلامت کارکنان، آشپزخانه را فعال کرده ایم
آشپزخانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب به خاطر ویروس منحوس کرونا و برای رعایت حال کارکنان خود اقدام به پخت و پز در آشپزخانه خود نموده است به طوری که روزانه ۲۲۰۰ پرس وعده ناهار و ۱۰۰۰پرس شام با انواع غذای ایرانی و فرنگی با نظارت بنده در حال خدمت رسانی است.
تشکر ویژه
جا دارد در پایان از مهندسین عزیز و آقایان ندایی، بیگی مدیر پشتیبانی، پرویزی وجعفرزاده و در پایان از مهندس ارزانی مدیرعامل محترم فولاد هرمزگان جنوب ،مجموعه توکا صنعت ،مجموع مدیران وپرسنل که در زمینه سلامت پرسنل اهمیت وافری قائل هستند تشکر می کنم.