ضرورت ثبت‌نام کارجویان و کارفرمایان در سامانه جستجوی شغل
ضرورت ثبت‌نام کارجویان و کارفرمایان در سامانه جستجوی شغل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با توجه به مرجع بودن سامانه جستجوی شغل، ضرورت دارد کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و دریافت خدمات به این سامانه مراجعه کنند.

به گزارش نقش قلم نیوز ، علی باقری در جلسه با کاریابی های استان مازندران که در محل سالن جلسات ساختمان شهید نوری این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم پای کار اشتغال ایستاده است و ما هم در قبال مردم مسئولیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی سامانه جستجوی شغل اهداف بزرگی را دنبال می کند، افزود: گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان(کارجویان و کارفرمایان)، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و گفت: امکان ثبت‌نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی مورد نیاز کارفرمایان، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل و بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری نیروی کار از مزایای استفاده برای بیکاران و امکان ثبت‌نام مستقیم کارفرمایان متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه‌های ثبت‌شده بیکاران برای کارفرمایان، انتخاب سریع نیروی کار مورد نیاز توسط کارفرمایان و به حداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار جدید از مزایای استفاده برای کارفرمایان است.

این مسئول نیازسنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و افزایش مهارت را از مزایای دیگر این سامانه دانست.

باقری با اشاره به ضرورت ایفای نقش کاریابی ها در سامانه جستجوی شغل، خاطرنشان کرد: ثبت نام کارجویان و همچنین پیگیری ثبت فرصت های شغلی در این سامانه باید توسط کاریابی ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت نام کارجویان و کارفرمایان در سامانه جستجوی شغل تصریح کرد: با توجه به مرجع بودن سامانه جستجوی شغل، ضرورت دارد کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و دریافت خدمات به این سامانه به آدرس shoghl.mcls.gov.ir مراجعه کنند.